Blog BazaTelefonów.pl
 

Platforma reklamowa Apple'a przed startem w Europie

Ciekawostki, Inne 2010-11-16 10:16

Apple zamierza wywrócić do góry nogami rynek reklamy na urządzeniach przenośnych. Platforma ogłoszeniowa iAd ma zapewnić twórcom aplikacji dla iPhone'ow, iPadów i iPodów touch dodatkowe źródła przychodów. Uruchomiona w lipcu usługa działa oficjalnie na razie tylko w USA, jednak już niebawem ma się to zmienić.

Jak donosi dziennik "Financial Times", jej europejski debiut z pierwszymi partnerami reklamowymi ma nastąpić jeszcze w tym tygodniu.

Uczestnicy projektu iAd będą otrzymywać 60 procent wpływów z reklam, a 40 procent trafi do kasy Apple'a. Niestety, w ramach usługi integrującej ogłoszenia multimedialne bezpośrednio z aplikacjami reklamodawcom stawia się dość wygórowane wymagania: w Stanach Zjednoczonych wnoszony przez nich budżet musi wynosić minimum milion dolarów, a ponadto Apple zastrzega sobie prawo do decydowania o wyglądzie ogłoszeń. Doprowadziło to między innymi do wycofania się Adidasa z kampanii o wartości 10 milionów dolarów.

Niepochlebne opinie mają także europejskie agencje medialne i reklamowe. "Są drodzy, a interesy z nimi to udręka" – powiedział dziennikowi FT szef jednej z firm. Właśnie dlatego Apple już dwukrotnie przesuwał uruchomienie iAd na Starym Kontynencie. Zgodnie z relacją gazety do pierwszych klientów platformy reklamowej należą między innymi firma kosmetyczna L'Oréal, Renault i potentat spożywczy Nestlé. Podobno kilka kampanii jest zaplanowanych na początek grudnia, ale większość z nich dopiero na 2011 rok.

Źródło: Heise-online.pl

Wojtek Konopa, wyświetlono 3989 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum