Blog BazaTelefonów.pl
 

Skype przyznaje się do błędu, opisuje szczegóły swojej niedawnej awarii

Inne 2010-12-29 16:38

Skype przeprowadził wewnętrzne śledztwo na temat niedawnej, globalnej awarii komunikatora. Jak się okazało, usterka leżała w windowsowej wersji aplikacji.

Jak pewnie pamiętacie, sieć Skype miała kilka dni temu potężną awarię, która całkowicie uniemożliwiła wykonywanie połączeń, przynosząc jej olbrzymie straty finansowe. Pierwszą diagnozą była niewystarczająca ilość supernode’ów, czyli użytkowników, którzy spinali ową sieć w jedną całość. Czemu jednak tak się stało? Okazuje się, że winny był klient dla Windows w wersji 5.0.0152, który źle przetwarzał komunikaty od innych użytkowników.

Nie jest to najnowsza ani najstarsza aktywna wśród użytkowników wersja klienta, ale jest ona najpopularniejsza. Oliwy do ognia dolali sami użytkownicy, którzy, nie wiedząc co się dzieje, uruchamiali swoje komunikatory na nowo. W efekcie nie dość, że zabrakło supernode’ów, to jeszcze zwiększyło się obciążenie sieci, i to niemal stukrotnie. Sieć Skype nie miała jak się pozbierać – musiała upaść.

Skype podszedł do sprawy uczciwie, opisując na swoim blogu szczegóły awarii i przyznając się do winy. Podjęto też profilaktyczne kroki, by tego typu awaria nigdy się już nie zdarzyła.

Źródło: Chip.pl

Wojtek Konopa, wyświetlono 3380 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum