Blog BazaTelefonów.pl
 

Dobre wyniki MNI S.A.

Operatorzy 2011-01-20 12:21

Spółki telekomunikacyjne należące do notowanego na warszawskiej giełdzie funduszu MNI S.A. miały na koniec 2010 r. ponad 67,8 tys. aktywnych kart SIM, zyskując 2 miejsce na rynku MVNO w Polsce. To także blisko 13% wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie fundusz MNI S.A. kontroluje bezpośrednio i pośrednio kilkanaście spółek telekomunikacyjnych, podmiotów działających w branży zaawansowanych usług dodanych i marketingu bezprzewodowego oraz medialnej i turystycznej. Obecnie segment telekomunikacyjny tworzą MNI Telecom S.A. oraz notowana na warszawskiej giełdzie katowicka spółka Hyperion S.A. Obie firmy są w trakcie procesu łączenia. Dzięki tej konsolidacji, na bazie Hyperion S.A., ogólnopolskiego dostawcy usług szerokopasmowego dostępu Internetu, usług głosowych i telewizyjnych, fundusz MNI S.A. buduje silny podmiot telekomunikacyjny oferujący pakiet n-usług.

Jeden z liderów rynku
Za dynamiczny rozwój telefonii komórkowej odpowiada ramię telekomunikacyjne funduszu MNI S.A. posiadające platformę technologiczną MVNE (Mobile Virtual Network Enabler), która umożliwia świadczenie usług MVNO innym firmom, zarówno w ramach grupy (np. dla MNI Telecom S.A.), jak i dla zewnętrznych podmiotów (Toya, Mediatel S.A. Crowley Data Poland). Akwizycje i rozwój organiczny, w tym wprowadzanie nowych marek, dosprzedaż usług dla klientów spółek z grupy były czynnikami wzrostu w 2010 r. W efekcie na koniec ubiegłego roku spółki telekomunikacyjne należące do funduszu MNI S.A. miały łącznie 67,8 tys. aktywnych kart SIM. Oznacza to wzrost o 12,7% w ciągu roku. – Zgodnie z zapowiedziami, w 2010 r. zanotowaliśmy wzrost liczby sprzedanych kart SIM. Dzięki aktywizacji sieci sprzedaży oraz wprowadzaniu kolejnych marek, wynik był nawet lepszy niż planowaliśmy -  mówi Marek Południkiewicz, prezes MNI Telecom S.A., Hyperion S.A. oraz członek zarządu MNI S.A., odpowiedzialny za segment telekomunikacja.
 
Jak wynika z szacunków firmy badawczej PMR Publications pod koniec I połowy 2010 r.  operatorzy wirtualni (MVNO) posiadali w sumie 525 tys. aktywnych użytkowników telefonii mobilnej, co oznacza podwojenie liczby aktywnych kart SIM w stosunku do tego samego okresu roku 2009. Spółki telekomunikacyjne funduszu MNI S.A. mają obecnie blisko 13 % udziałów w rynku MVNO w Polsce, stając się tym samym drugim pod względem liczby użytkowników telefonii MVNO operatorem, tuż po sieci wRodzinie!

Nowe marki i klienci
Jedną z nowych marek, jakie wprowadzono w 2010 r. była „Hyperfonia”. Pod koniec sierpnia u.br., dzięki współpracy z MNI Telecom S.A., operator Hyperion S.A. sprzedający dotychczas przede wszystkim usługi dostępu do Internetu, zaoferował swoim klientom usługi telefonii komórkowej. – Nowa oferta spotkała się ze sporym zainteresowaniem. Choć nie prowadziliśmy aktywnej kampanii reklamowej i promocyjnej, pozyskaliśmy ponad 2 tys. nowych abonentów usługi telefonii komórkowej pod marką „Hyperfonia” – mówi Marek Południkiewicz, prezes Hyperion S.A. oraz MNI Telecom S.A.

Polityka multiplikacji usług będzie kontynuowana w 2011 r. Po przejęciu w grudniu ub.r. Stream Communications Sp. z o.o., siódmego operatora telewizji kablowej w Polsce, firmy telekomunikacyjne należące do MNI S.A. mają już 270 tys. klientów końcowych. Do końca 2013 r. ich liczba ma się zwiększyć do przynajmniej 380 tys. – Liczba aktywnych kart SIM będzie nadal dynamicznie rosła z dwóch powodów. Oferta usług telefonii mobilnej jest dla nas ważnym elementem w polityce utrzymywania dotychczasowych i pozyskiwania nowych klientów. Po drugie z naszych doświadczeń i know-how chcą korzystać kolejni duzi operatorzy. – wyjaśnia prezes Marek Południkiewicz.   

Wkrótce 90 tys. klientom Stream Communications zostanie zaoferowana usługa telefonii komórkowej pod marką „Streamfonia”. W grudniu ub.r. zarząd MNI Mobile S.A. zawarł z łódzką firmą TOYA Sp. z o.o., piątym operatorem telewizji kablowej w Polsce umowę, zgodnie z którą jej 180 tys. abonentów może korzystać z usług telefonii komórkowej oraz mobilnego dostępu do internetu pod marką „TOYAmobilna”.

Źródło: MNI S.A.

Wojtek Konopa, wyświetlono 3929 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum