Blog BazaTelefonów.pl
 

Alcatel-Lucent wyznacza kierunek rozwoju w przedsiębiorstwach w zakresie komunikacji z klientem

Inne 2011-04-11 12:56

Firma Alcatel-Lucent poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowego pakietu rozwiązań komunikacyjnych. To ważny krok w dziedzinie doskonalenia komunikacji w przedsiębiorstwie. Oferując efektywną platformę komunikacyjną, łączącą wiele osób korzystających z różnych urządzeń i mediów, firma Alcatel-Lucent ułatwia przedsiębiorstwom przekształcenie tradycyjnej komunikacji głosowej z udziałem jednego rozmówcy w multimedialną wieloosobową interakcję z wykorzystaniem wielu narzędzi.

W rezultacie przedsiębiorstwa mogą w prosty sposób włączyć do komunikacji z klientami wideo, rozwiązania mobilne i media społecznościowe, a także doskonalić współpracę z klientami oraz pomiędzy pracownikami.

Pakiet Alcatel-Lucent OpenTouch™ został opracowany z wykorzystaniem architektury platformy komunikacyjnej, zaprezentowanej jesienią ubiegłego roku. Wykorzystuje on serwery Genesys™ SIP i OmniPCX™ Enterprise firmy Alcatel-Lucent, aby zapewnić konwergentną i otwartą architekturę, która obsługuje rozmowy multimedialne z udziałem wielu osób i urządzeń (telefony biurkowe, smartfony, komórki czy laptopy).

Rozwiązanie Alcatel-Lucent OpenTouch, dzięki intuicyjnej obsłudze, podobnej do tej w smartfonach, pozwala przedsiębiorstwom na inteligentne zarządzanie rozmowami, poprzez umożliwienie użytkownikom bezproblemowego przełączania się pomiędzy urządzeniami i mediami. Jednocześnie zapewniona jest stała interakcja z odpowiednimi pracownikami i zachowanie kontekstu. W efekcie przedsiębiorstwa zyskują konkretną i efektywną  komunikację, która pozwala optymalnie wykorzystać posiadane zasoby i ograniczyć koszty operacyjne.

Informatycy w przedsiębiorstwach w prostszy sposób mogą administrować całym rozwiązaniem.  Eliminuje to konieczność stosowania różnych systemów zarządzania do obsługi aplikacji udostępniających ujednolicone usługi komunikacyjne. Dział informatyczny może centralnie definiować profile użytkowników przy znacznie mniejszym niż dotychczas nakładzie pracy i niezbędnych parametrów. Wszystkie czynności eksploatacyjne są realizowane w czasie rzeczywistym, co znacznie przyspiesza czas wdrożenia i upraszcza cały proces.

„Przedsiębiorstwa stoją przed wieloma wyzwaniami spowodowanymi szybkim wzrostem liczby kanałów komunikacyjnych, różnorodnością grup komunikujących się ze sobą oraz używanymi przez klientów i pracowników coraz bardziej zaawansowanymi urządzeniami, którzy chcą mieć możliwość używania ich w sieci korporacyjnej” — powiedział Brian Riggs, dyrektor ds. badań w firmie Current Analysis. „Kierownicy działów informatycznych będą mogli zapewnić obsługę licznych urządzeń i kanałów w sposób zgodny z ich przeznaczeniem wyłącznie dzięki wykorzystaniu otwartych technologii, takich jak SIP”.

„Rosnąca liczba nowatorskich rozwiązań przeznaczonych dla klientów indywidualnych zmienia sposoby komunikacji w przedsiębiorstwach. Firmy, które nie otworzą się na nowości, nie przetrwają.” — powiedział Tom Burns, prezes działu korporacyjnych rozwiązań strategicznych Alcatela-Lucenta. „Do obsługi klienta wykorzystywaliśmy oprogramowanie Genesys G8. Obecnie rozszerzamy rozwiązanie tak, aby jego zalety były dostępne dla całego przedsiębiorstwa. OpenTouch pomoże naszym klientom wykorzystać zalety nowatorskich technologii do komunikacji z firmami każdej wielkości”.

Pakiet Alcatel-Lucent OpenTouch
Rozwiązanie OpenTouch zapewnia otwarte podejście, które wykorzystuje wieloletnie doświadczenie i wiedzę specjalistyczną firmy Alcatel-Lucent w zakresie komunikacji w przedsiębiorstwie i obsługi klienta. Pracownicy i klienci mogą bezpośrednio posługiwać się w komunikacji multimediami za pośrednictwem różnorodnych urządzeń oraz nawiązywać interaktywne połączenia konferencyjne z udziałem wielu osób.

Nowy pakiet obejmuje kompletne rozwiązanie dla  przedsiębiorstw średniej wielkości — Alcatel-Lucent OpenTouch Business Edition, które można zainstalować w siedzibie firmy bądź korzystać z usług w modelu hostingu. Aktualna wersja, obsługująca maksymalnie 1500 użytkowników lub 3000 urządzeń, będzie dostępna od czerwca br.

Dla klientów korzystających z serwera komunikacyjnego Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise (OXE) jest przeznaczony pakiet Alcatel-Lucent OpenTouch Multimedia Services. Rozszerza on możliwości dotychczasowego rozwiązania o obsługę wielostronnych i multimedialnych interakcji. Takie podejście oferuje zupełnie nowe możliwości funkcjonalne. Rozwiązanie również będzie dostępne od czerwca.

Alcatel-Lucent OpenTouch Federation Services umożliwia konsolidację SIP trunkingu oraz planów numeracyjnych w środowisku wykorzystującym centrale wielu producentów. Dodatkowo zapewnia optymalizację kosztów połączeń z telefonów komórkowych dzięki mechanizmowi wyszukiwania drogi połączenia według najniższych stawek. Pakiet będzie w sprzedaży w tym roku.

Poza wsparciem dla wielu urządzeń w otwartym środowisku, nowy pakiet rozwiązań OpenTouch zapewnia obsługę nowatorskiego stacjonarnego smartfonu Alcatel-Lucent OmniTouch 8082 My IC Phone, który wzbogaca komunikację i zwiększa produktywność w pracy. Produkt trafi do sprzedaży i będzie promowany poprzez różnorodne platformy komunikacji.

Źródło: Alcatel-Lucent

Wojtek Konopa, wyświetlono 3995 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum