Blog BazaTelefonów.pl
 

PlayBook w Polsce pod koniec lata

Gadżety 2011-05-25 10:31

Kanadyjska firma Research In Motion - znana na całym świecie dzięki smartfonom BlackBerry - wprowadzi swój tablet na polski rynek w sierpniu albo we wrześniu. Chce zainteresować nim nie tylko firmy, ale również indywidualnych użytkowników.

Paul Lucier odpowiedzialny w RIM za rynki skandynawskie, Polskę oraz Rosję reaguje na iPada jak byk na czerwoną płachtę. Jednak w trakcie półgodzinnej rozmowy z dziennikarzem "Gazety" udało mu się nie wymienić nazwy tabletu Apple'a ani razu. - Będę do bólu szczery: PlayBook jest w stanie pobić to urządzenie pod każdym względem. Na PlayBooku można uruchomić kilka aplikacji naraz, a nasza przeglądarka obsługuje strony internetowe w technologii flash. Mamy złącza microUSB i HDMI, co pozwala podłączyć się do telewizora albo rzutnika i wyświetlić film albo prezentację, dyskretnie używając w tym samym czasie przeglądarki internetowej albo poczty - wymienia Lucier jednym tchem. Zapytany o to, jaki udział spółka chce osiągnąć w rynku tabletów, rzuca: - Naszym celem jest pozycja lidera.

 To nie będzie łatwe, biorąc pod uwagę nie tylko dominującą pozycję Apple'a, ale również to, że w ciągu najbliższych 18 miesięcy na świecie ma być dostępnych już 75 tabletów różnych marek. A PlayBook, który zadebiutował 19 kwietnia tego roku i na razie jest dostępny jedynie w USA oraz Kanadzie, nie miał najlepszego startu. Recenzenci zgodnie uznali, że jest jedynie przedłużeniem dla smartfonów BlackBerry, a nie samodzielnym urządzeniem. Powód? Nie został wyposażony w książkę kontaktów, program pocztowy ani kalendarz. Żeby dostać się do tych funkcji, użytkownik musi bezprzewodowo połączyć tablet ze swoim telefonem. PlayBook nie łączy się z internetem przez sieć komórkową, ale jedynie przez wi-fi. Najtańsza wersja tabletu (z 16 GB pamięci) kosztuje obecnie 499 dol., a najdroższa (z 64 GB pamięci) - 699 dol. Niedawno serwis internetowy BGR.com poinformował, powołując się na nieoficjalne źródła, że sprzedaż PlayBooka zaczęła spadać poniżej oczekiwań. Jeden z detalistów zdradził serwisowi, że sprzedaje jedynie 10 proc. tego, co zaplanował. Na dodatek ludzie często zwracają urządzenia tej marki do sklepów. - Z całym szacunkiem nie zgadzam się z tym. Sprzedaż PlayBooka przekracza nasze oczekiwania. Informacje często są zniekształcane, szczególnie wtedy, gdy na rynku pojawia się urządzenie, które zmienia reguły gry - mówi Paul Lucier. I zapowiada, że w ciągu dwóch miesięcy spółka ma zaktualizować oprogramowanie tabletu, co pozwoli użytkownikom korzystać z poczty i kalendarza bez połączenia z BlackBerry. Jesienią tego roku RIM zamierza wypuścić nową wersję, która będzie miała wbudowany również moduł komórkowy.

Lucier podkreśla, że firma nie kieruje tabletu wyłącznie do klientów korporacyjnych. Spośród jej 65 mln klientów na całym świecie połowę stanowią prywatni użytkownicy. - W Polsce do tej pory praktycznie nie kierowaliśmy do nich swojej oferty, ale teraz to się zmieni. W innych krajach ci odbiorcy dają nam ok. 80 proc. wzrostu. Jednak PlayBook jest przeznaczony nie tylko dla klientów BlackBerry, to tablet dla wszystkich - zapewnia Lucier. Polskich cen urządzenia nie ujawnia. - Będą przygotowane tak, aby konkurować z tym - dodaje, wskazując na iPada.

Źródło: Wyborcza.biz

Wojtek Konopa, wyświetlono 3555 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum