Blog BazaTelefonów.pl
 

MobileCom Day 2011 - Jak telefony komórkowe mogą zmieniać handel?

Inne 2011-08-03 11:37

29 czerwca to dzień technologii mobilnych - wydarzenie organizowane w globalnym wymiarze przez organizację GS1, które spotkało się z dużym zainteresowaniem także na naszym lokalnym rynku.

Instytut Logistyki i Magazynowania postawił sobie za cel stworzenie platformy wymiany doświadczeń dla wszystkich przedstawicieli rynku – producentów, dystrybutorów, dostawców aplikacji i rozwiązań, zainteresowanych budową referencyjnych źródeł informacji o produktach. Wystąpienia na MobileCom Day potwierdziły potrzebę takich spotkań i duże zaangażowanie firm w obszarze rozwiązań mobilnych.

Spotkanie rozpoczął webinar przygotowany przez organizację GS1 Global dla Europy i Afryki, podczas którego firma CapGemini przedstawiła wyniki raportu pt. "Beyond the Label: Providing Digital Information Consumers Can Trust".

Trendy rynku mobilnego w Polsce i na świecie przedstawił Michał Wiśniewski, Dyrektor R&D Grupy Allegro. Podkreślił, że motorem napędowym krajowej rewolucji mobilnej jest rosnący dostęp do Internetu w standardzie 3G. Przedstawił również ciekawe badania grupy, które unaoczniają dużą dynamikę wzrostu wykorzystywania aplikacji mobilnych na platformach iOS (iPhone i iPad) , Android, Symbian i Windows Mobile w serwisach Grupy Allegro.

Druga prezentacja przekonywała do fotozakupów książek i multimediów. Dzięki aplikacji SaveUp.pl nie zapomnimy o planowanym zakupie. Wystarczy zrobić telefonem komórkowym zdjęcie produktu, aby móc go kupić lub znaleźć jego cyfrowy odpowiednik np. ebook'a w przypadku książek. – wyjaśniał Arkadiusz Skuza.

Potencjał technologii mobilnych docenił już KAMIS SA wdrażając z Instytutem Logistyki i Magazynowania pilotażową funkcjonalność aplikacji MOBIT-GS1 polegającą na udostępnianiu treści multimedialnych (przepisów) do konkretnego produktu firmy KAMIS (np. Przyprawy do Gyrosa). Zdaniem Łukasza Śliwińskiego z KAMIS’a oferując konsumentowi dostęp do wiarygodnej informacji o produkcie oraz multimediów, producent otrzymuje ,oprócz podniesienia wizerunku marki, innowacyjny kanał do nawiązania współpracy z konkretnym użytkownikiem produktów KAMIS’a.

MobileCom Day dobiegł końca. Ale dał początek nowej grupie roboczej zajmującej się tworzeniem standardów opisu produktów dla aplikacji internetowych i mobilnych. W inauguracyjnym spotkaniu grupy wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli firm, które są zainteresowane budową referencyjnych źródeł informacji o produktach opartych na kodach kreskowych GS1.

Więcej o MobileCom Day (m.in. program, raport CapGemini): http://www.gs1pl.org/mobilecomday2011

Źródło: Instytut Logistyki i Magazynowania

Wojtek Konopa, wyświetlono 3230 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum