Blog BazaTelefonów.pl
 

90 procent polskich marek nie radzi sobie w mobile.

Inne 2012-10-03 09:50

W ciągu czterech lat liczba smartfonów wzrosła 27 razy. Mimo to nadal duże polskie marki nie nadążają za trendem. Zobacz, kto radzi sobie najsłabiej.

Czy duże marki, działające na polskim rynku, są przygotowane na to, że coraz więcej ich klientów ma smartfony i dostęp do mobilnego internetu? Jak się okazuje - niekoniecznie. W wielu przypadkach użytkownik, który stojąc na przystanku, widzi reklamę na przykład makaronu i odesłanie do konkursowego landing page, napotyka trudności.Strona się nie wyświetla, wyświetla się z błędami, lub ładuje się jej desktopowa wersja.

Jak wynika z badania LoveMobile, przeprowadzonego dla Interaktywnie.com, jedynie osiemnastu producentów, z 200 badanych, zdaje sobie sprawę z siły mobile i działa w tym segmencie.

Najlepiej funkcjonują marki zgromadzone w kategoriach: rekreacja i kultura, transport oraz łączność (kategorie wytypowane zostały na podstawie koszyka dóbr i usług GUS), a w czołówce znalazły się takie brandy jak: Winiary, Reserved, Orlen, Samsung i HBO.

Najsłabiej radzą sobie firmy reprezentujące takie kategorie jak alkohol i tytoń oraz zdrowie. Jednak ich promowanie i reklamowanie podlega daleko idącym ograniczeniom, stąd ich obecność z internecie jest dużo słabsza, niż innych marek.

- Nasze badanie miało na celu pokazać, jak duża jest dysproporcja między przyrostem użytkowników w mobile'u a aktywnością marek na tym polu. Najlepiej ocenione brandy pokazują, że wiedzą jaka jest przyszłość w ich branżach i dbają o swoich konsumentów - są więc naturalnie liderami w swoich kategoriach i wzorami do naśladowania dla konkurencji - mówi Marcin Zaremba, head of business w LoveMobile.

Źródło: Interaktywnie.com

Wojtek Konopa, wyświetlono 3275 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum