Blog BazaTelefonów.pl
 

Niezależne badania potwierdzają dokładność usługi TomTom Traffic

GPS 2013-10-14 12:27

Opublikowane w zeszłym tygodniu niezależne badania porównawcze nad dokładnością informacji o ruchu drogowym, jakich dostarczają systemy nawigacyjne dostępne w Stanach Zjednoczonych, potwierdziły, że aplikacja TomTom Navigation dla iPhone’a oraz przenośne urządzenie nawigacyjne GO 2535  podają najdokładniejsze dane czasu rzeczywistego w porównaniu z konkurencyjnymi produktami.

Instytut badań nad transportem na Uniwersytecie Michigan (UMTRI) przeprowadził „polowanie na korki” z wykorzystaniem sześciu popularnych aplikacji mobilnych i urządzeń GPS, aby przeanalizować dokładność dostarczanych przez nie danych o zatorach i incydentach drogowych. TomTom uzyskał najlepszy wynik, dokładnie identyfikując największą liczbę  korków i osiągając najniższy współczynnik błędów w porównaniu z konkurentami.

„Przejeżdżając przez te same korki jednocześnie ze wszystkimi urządzeniami, nasze badania określiły dokładność każdego systemu GPS w zakresie raportowania zatorów, pokazując, jak różne były ogólne wyniki”  — powiedział Bruce M. Belzowski, asystent badawczy z Uniwersytetu Michigan. — „Ogółem urządzenie i aplikacja firmy TomTom podawały najbardziej dokładne informacje o ruchu drogowym”.

Badania „Stuck in traffic”  zakończyły się następującymi wynikami :

  • Przenośne urządzenie nawigacyjne GO 2535 oraz aplikacja mobilna TomTom precyzyjnie zidentyfikowały odpowiednio 67 i 66 proc. korków w porównaniu z 52 proc. w przypadku Google, 38 proc. przypadku Inrix. Przetestowane urządzenia nawigacyjne Garmin dokładnie wskazały 22 i 4 proc. korków.
  • TomTom uzyskał też najwyższy wynik (76 proc.) w przypadku korków na autostradach. TomTom dokładnie zgłosił 86 proc. dużych korków na autostradach i nie pominął żadnego zmierzonego korka w tej kategorii.

„Wyniki badań Uniwersytetu Michigan jasno pokazują, że urządzenia z usługą TomTom Traffic zapewniają kierowcom bardziej precyzyjne informacje o ruchu, co przekłada się na szybsze podróże, dokładniejsze godziny przyjazdu i ogólnie większy komfort jazdy” - powiedział Charles Cautley, dyrektor zarządzający TomTom Automotive.

Pełen raport z badań można znaleźć pod adresem: http://umtri.umich.edu/what-were-doing/news/umtri-report-analyzes-real-time-traffic-capabilities-personal-navigation

Dodatkowe informacje:

Metodologia: badania terenowe prowadzono od maja do lipca 2013 r. w obszarze miejskim Detroit.

Instytut UMTRI użył najnowszych wersji przenośnych urządzeń nawigacyjnych i aplikacji dostępnych na początku maja 2013 r.

Użyto następujących urządzeń:

  • Przenośne urządzenie nawigacyjne TomTom: GO LIVE 2535M
  • Przenośne urządzenia nawigacyjne Garmin:  NUVI 1690 (SIM), NUVI 3490 (HD), NUVI 1695 (SIM) i NUVI 3590 (HD).
  • Aplikacja TomTom: wersja 1.14
  • Aplikacja Google: wersja 1.1.6
  • Aplikacja Inrix: wersja 4.5.1

Analiza „polowania na korki”
„Polowanie na korki” przeprowadzono poprzez wyposażenie dwóch samochodów we wszystkie wymienione wyżej urządzenia i aplikacje nawigacyjne. Każdy pojazd przejechał przez około 165 korków. Informacje raportowane przez każdy system zostały nagrane na wideo i zakodowane w statystyki dokładności poszczególnych usług czasu rzeczywistego. Do celów badań korki zostały zdefiniowane jako zdarzenia, które:

  1. Opóźniają kierowcę o 90 lub więcej sekund na drodze do celu
  2. Powodują zwolnienie pojazdu do co najmniej połowy dozwolonej prędkości.

Źródło: UMTRI

Wojtek Konopa, wyświetlono 3610 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum