Blog BazaTelefonów.pl
 

Mobile musi jeszcze poczekać

Inne 2014-01-21 10:42

Opublikowane podczas styczniowych targów International CES 2014* cykliczne badani Mindreader zrealizowane przez dom mediowy Mindshare wykazało, że schyłek ery tradycyjnych komputerów nie nastąpi wcale tak szybko jak zapowiadano.

Z szóstej edycji badania dokonanego na grupie 42 tysięcy ankietowanych w 42 krajach wynika, że mimo dominującego trendu, jakim jest korzystanie ze smartfonów i tabletów, badani nadal chętniej używają laptopów i komputerów stacjonarnych niż urządzeń mobilnych.

Analiza dokonana przez Mindshare wykazała, że z laptopa lub komputera stacjonarnego regularnie korzysta aż 90 proc. ankietowanych, podczas gdy już tylko 56 proc. to użytkownicy smartfonów, a 33 proc. – tabletów. Czynnikiem determinującym rodzaj urządzenia, z którego korzystamy okazuje się być miejsce, w którym aktualnie znajduje się użytkownik, a nie technologia czy urządzenie, którymi na co dzień dysponuje. Wciąż chętniej korzystamy z Internetu w domu, używając do tego celu głównie laptopa lub komputera stacjonarnego. Korzystanie z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych, jak się okazuje, wynika bardziej z konieczności, niż z indywidualnych preferencji użytkownika.

Kiedy korzystamy z urządzeń mobilnych, a kiedy ze stacjonarnych?

Zakupy, korzystanie z usług bankowości internetowej, studiowanie map i planowanie trasy podróży, publikowanie komentarzy, wyszukiwanie produktów, przeglądanie wiadomości, oglądanie filmów to czynności, które wykonujemy w przeważającej mierze w domu za pośrednictwem urządzeń stacjonarnych. Wśród najczęstszych aktywności dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych należy z kolei korzystanie z portali społecznościowych, przesyłanie zdjęć na strony umożliwiające ich ponowne udostępnianie oraz wyszukiwanie wskazówek dojazdu.

Dla branży opublikowane przez Mindshare wyniki stanowią dość istotne ostrzeżenie przed bezrefleksyjnym przyznawaniem pierwszeństwa narzędziom skierowanym na użytkowników urządzeń mobilnych- komentuje Dominika Strupiechowska, Junior PR Specialist GRUPA 356NET. Mimo iż rynek w coraz większym stopniu opanowują smartfony i tablety, większość osób nadal korzysta z Internetu, sięgając po tradycyjne technologie, które jak widać- nie szybko zostaną wyparte z użytku codziennego. Oznacza to, że reklamodawcy zamiast koncentrować się na urządzeniach umożliwiających odbiór treści, powinni przywiązywać większą uwagę do samego kontentu kierowanego do docelowych grup odbiorców.

* International CES jest wydarzeniem przyciągającym każdego roku wszystkich czołowych przedstawicieli biznesu związanego z rozwojem nowych technologii adresowanych do konsumentów. To największe tego rodzaju na świecie wydarzenie służy jako swego rodzaju poligon dla innowatorów i twórców przełomowych technologii od ponad 40 lat.

Źródło: Publikacje Biura prasowego Mindshare Polska

Wojtek Konopa, wyświetlono 2909 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum