Blog BazaTelefonów.pl
 

Już po raz piąty w historii! O akcji Dzień Darmowej Dostawy

Inne 2014-12-02 08:25

Głównym celem akcji Dzień Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci (jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów). Darmowa dostawa dobrze przemawia do osób, które do tej pory nie zamawiały w sieci, ale również dodatkowo zachęca dotychczasowych e-klientów do ponownych zakupów.

Dzień Darmowej Dostawy

W czasie Dnia Darmowej Dostawy 2014 (2 grudnia) sklepy uczestniczące w akcji oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności i metody dostawy. Organizator akcji, serwis eKomercyjnie.pl, dokonuje szczegółowej weryfikacji zgłaszających się firm.

Dzień Darmowej Dostawy inspirowany jest akcją Free Shipping Day odbywającą się od 2008 roku w Stanach Zjednoczonych.

Dzień Darmowej Dostawy 2013 w liczbach


W zeszłorocznej edycji Dnia Darmowej Dostawy wzięła udział rekordowa liczba sklepów – 2450. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,4%), „Uroda i zdrowie” (12,4%), „Odzież, dodatki” (12,3%), „Dla dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,7%).

Dzień Darmowej Dostawy

W trakcie 24 godzin trwania akcji strona www.dziendarmowejdostawy.pl wygenerowała prawie 3 mln przejść na strony sklepów. Z kolei w dniach od 1 do 3 grudnia na stronie Dnia Darmowej Dostawy odnotowano aż 161 tys. wizyt i ponad 116 tys. użytkowników, którzy średnio spędzali na niej prawie 5 minut.

W ankiecie przeprowadzonej wśród sklepów, której wzięły udział w zeszłorocznej akcji, powyżej 90% sklepów zadeklarowało zwiększony ruch na swoich stronach tego dnia, a prawie 80% potwierdziło zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do średniej z listopada. Z kolei ponad 30% sklepów odnotowało więcej niż 100% wzrost sprzedaży w dniu akcji.

Dlaczego sklepy decydują się na udział w Dniu Darmowej Dostawy?


Organizator – serwis eKomercyjnie.pl – dokonał podsumowania poprzedniej edycji akcji z 2012, przeprowadzając ankietę wśród sklepów.

Ankietę podsumowującą akcję Dzień Darmowej Dostawy 2013 wypełniło ponad 500 sprzedawców. Dla 57% sklepów był to drugi (34%) lub trzeci (25%) udział w Dniu Darmowej Dostawy. Po raz pierwszy swoich sił w naszej inicjatywie spróbowało 41% ankietowanych.

  • Aż 91% sklepów zauważyło większy ruch użytkowników w swoich sklepach, w porównaniu do listopada br. 8% przedstawicieli e-biznesów zanotowało mniejszy ruch, a 1% respondentów nie widział, czy ruch się zmienił.
  • Najliczniej, bo 20% sprzedawców stwierdziło, że ruch w ich sklepie wzrósł w przedziale od 100 do 300% (podobnie jak w 2011 roku). 33 sklepy (9%) pochwaliły się, że wzrosty oglądalności przekroczyły zawrotne 500%.
  • Aż 80% ankietowanych zanotowało 3 grudnia zwiększona? liczbę złożonych zamówień!
  • 24% respondentów ujawniło, że sprzedaż w ich sklepie wzrosła 3 grudnia 2012 roku o więcej niż 200%. W przedziałach 30–200% zarejestrowano kolejnych 32% wszystkich sprzedawców. Tylko 17% ankietowanych nie zauważyło wzrostu przychodów, co stanowi nieznaczny spadek w porównaniu do Dnia Darmowej Dostawy 2011 (wówczas tak odpowiedziało 20% badanych).
  • Co ciekawe, 43% wszystkich sprzedawców stwierdziło, że średnia wartość zamówienia złożonego podczas DDD2012 była mniej więcej na takim samym poziomie, jak podczas normalnej sprzedaży, bez promocji tego typu. 5% ankietowanych poinformowało zaś o wzroście średniej wartości zamówienia!

Akcję wspierają nie tylko sklepy, ale także firmy świadczące usługi dla e-commerce, co pozwala na konsolidację całej branży.

Źródło: eKomercyjnie.pl

Wojtek Konopa, wyświetlono 3386 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum