Blog BazaTelefonów.pl
 

Internet mobilny w Polsce

Internet 2015-01-05 13:23

Samsung na pierwszym miejscu, a Apple z największym spadkiem, choć nadal w czołówce. Jak wygląda internet mobilny w Polsce przez pryzmat producentów smartfonów i tabletów? Zobaczmy, co się zmieniło na przestrzeni roku.

Jak pokazuje listopadowy pomiar ruchu na stronach WWW, prowadzony przez firmę Gemius, różnica w udziale w ruchu internetowym między Samsungiem i Apple wynosi ponad 5 punktów procentowych. Łącznie z urządzeń tych dwóch czołowych producentów urządzeń mobilnych pochodzi prawie 60 proc. odsłon w polskiej sieci (29 proc. Samsung i 27 proc. Apple). W porównaniu do listopada 2013 roku Samsung zanotował niemal 7-proc. wzrost (z 30 proc. do 32 proc.), a Apple 16-proc. spadek (spadek z 32 proc. do 27 proc.).

– Rzeczywiście, patrząc na ostatnich kilka lat, udziały Samsunga rosną i jest to trend, który prawdopodobnie będzie się jeszcze przez jakiś czas utrzymywał. Obie marki uczą się od siebie i zbliżają pod względem designu i funkcjonalności, ale nadal są pomiędzy nimi istotne różnice – komentuje Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy z firmy Gemius.

Jego zdaniem, to właśnie różnice w wizerunku, szczególnie cenowym, obu producentów, oraz dwie odmienne filozofie systemów operacyjnych, tj. zamknięty ekosystem Apple’a i otwarty ekosystem Androida, który wykorzystywany jest w produktach koreańskiego koncernu, przekładają się na popularność obu marek oraz w efekcie, pośrednio, na ich udziały w ruchu internetowym.

– Wyniki Apple i Samsunga to wypadkowa tego, z jakich rozwiązań korzystają na co dzień użytkownicy. Jeżeli nie posiadają całego ekosystemu, czyli na przykład komputera marki Apple i urządzenia mobilnego tej firmy to wartość dodana z posiadania systemu Apple jest mniejsza. Czasami taka, często mentalna, bariera zniechęca konsumentów do korzystania jednej z marek– mów Majkowski.

Ekspert zwraca także uwagę na oferty operatorów telekomunikacyjnych.– Rozwiązania Samsunga są tańsze. Klienci mają do wyboru zdecydowanie więcej modeli urządzeń tej marki, które są wprowadzane na rynek częściej niż raz w roku. Z jednej strony dzięki temu konsumenci dostają większy wybór a firmie łatwiej jest zdobyć większe udziały w rynku, z drugiej skraca się cykl życia produktów i coraz trudniej jest zarządzać takim portfolio produktów– twierdzi Krzysztof Majkowski z Gemiusa.

Sony, HTC i Lenovo ze wzrostem, Nokia ze spadkiem
Na trzecim miejscu pod względem udziału w ruchu internetowym jest Sony (ponad 10 proc. odsłon w sieci pochodzi z urządzeń tego producenta). Porównując dane z listopada 2014 z analogicznym okresem w 2013 roku, możemy zaobserwować, że internauci coraz częściej wykorzystują urządzenia mobilne tej firmy do przeglądania stron WWW (wzrost udziału w ruchu internetowym wzrósł o 38 proc.). Wzrost odnotował także HTC (z 5 proc. do ponad 7 proc.) oraz Lenovo (z 0,9 proc. do blisko 2 proc). Natomiast producenci, których tablety i smartfony tracą na popularności to Nokia (9 proc. ruchu w sieci), Asus (1,4 proc.), Alcatel i Prestigio (poniżej 1 proc.) oraz ZTE (poniżej 0,5 proc.).

Polski producent urządzeń mobilnych z udziałem 0,15 proc.
Dane pokazują, że internauci łączą się z siecią także za pomocą urządzeń mobilnych polskiego producenta, firmy GoClever. Pochodzi z nich 0,15 proc. ruchu na stronach WWW (rok temu było to 0,09 proc.).

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroko, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej).

Źródło: Gemius.pl

Wojtek Konopa, wyświetlono 3215 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum