Blog BazaTelefonów.pl
 

Otwarta platforma wirtualnej rzeczywistości OSVR od teraz kompatybilna z Androidem.

Gadżety, Technologie 2015-06-18 07:21

Twórcy Open Source Virtual Reality (OSVR), platformy rzeczywistości wirtualnej, której celem jest stworzenie nowego, otwartego standardu dla urządzeń i gier VR, ogłosili dzisiaj wprowadzenie oprogramowania OSVR na system Android. Jest to kolejny krok w stronę zapewnienia jak najszerszego dostępu do platformy, po ogłoszeniu dystrybucji software’u OSVR dla Windows i Linuxa.

Ponadto nowa wersja Hacker Dev Kit 1.2 została właśnie skierowana do dystrybucji i trafiła już do wybranych członków społeczności OSVR. Nowy headset rzeczywistości wirtualnej pozwala od teraz na śledzenie położenia użytkownika z pomocą podczerwieni.

Do współpracy przy rewolucyjnej otwartej platformie wirtualnej rzeczywistości dołączyło 22 nowych partnerów, tym samym umacniając pozycję OSVR jako największej platformy tego rodzaju na świecie, która na ten moment może pochwalić się skupieniem wokół siebie 144 kolaborantów.

WIĘCEJ O HACKER DEVELOPMENT KIT 1.2:

Ciągle rozwijany i udoskonalany headset HDK od teraz posiada dokładnie sprawdzoną i dopracowaną technologię śledzenia położenia użytkownika, która umożliwi rozwiniętą interakcję z wirtualnym otoczeniem. Deweloperzy obecnie korzystający z wersji 1.0 i 1.1 mogą łatwo zaktualizować swoje zestawy poprzez dokupienie modułu rozszerzenia IR.

Nowa technologia śledzenia położenia wysyła wszystkie niezbędne informacje do systemu z częstotliwością 100 Hz w polu 360 stopni, zapewniając nieprzerwanie strumienia danych niezależnie od kierunku, w którym zwrócony jest użytkownik.

Specyfikacja technicza, cena oraz dostępność:Wsparcie przyszłych aktualizacji:

Przedstawiciele OSVR zapowiedzieli także szereg znaczących i eksperymentalnych zmian w konstrukcji Hacker Dev Kit. Nowe projekty będą stanowiły wsparcie prototypowe dla deweloperów, którzy chcą przetestować swoje zintegrowane aplikacje z różnymi technologiami.

Nasada na twarz w urządzeniu OSVR została wzbogacona o technologię Leap Motion, która umożliwia bardziej naturalną interakcję ze światem wirtualnym.

Moduł z szerokim kątem pola widzenia  nowy moduł wyposażony został w technologię Wearality, która zapewnia 150-stopniowy kąt widzenia w każdej okularze.

Mobilna nakładka na twarz pozwoli na wykorzystanie wielu smartfonów z optyką OSVR. Stworzenie tej nasady wraz z wprowadzeniem wsparcia dla systemu Android pozwoli twórcom na przetestowanie technologii VR w urządzeniach z systemem Android.

Posiadacze HDK będą mogli z łatwością odłączyć standardową nakładkę na twarz i zastąpić ją jednym  powyższych modułów, zależnie od własnych potrzeb i preferencji. Soczewki Wearlity mogą być wykorzystywane także z innymi modułami.

Moduł Ultra Wide FOV lenses oraz Nakładka mobilna będą dostępne na stronie osvr.com.

Aktualizacja oprogramowania:

Wsparcie systemu Android sprawia, że wszystkie urządzenia VR zrzeszone w systemie rzeczywistości wirtualnej będą kompatybilne z treściami mobilnymi tworzonymi w ramach OSVR. Prezentacja demo od firmy Unity „Palace” jest dostępna do przetestowania możliwości mobilnego VR-u pod adresem osvr.github.io.

Pełne wsparcie serwerów zewnętrznych VRPN, które pozwala na łatwą integrację i obsługę zewnętrznych serwerów z przeznaczeniem VR

Instalator Windows pozwoli na łatwą instalację wszelkich zasobów, które usprawniają obsługę wszystkich gier i aplikacji tworzonych w ramach platformy OSVR

Dodatkowe narzędzia dokumentacji, które znacznie usprawni port gier z użyciem silników Unity i Unreal Engine 4.

Źródło: Razer

Wojtek Konopa, wyświetlono 2729 razy.

Dodaj do: Wykop BLIP Flaker Facebook Twitter

Nie wklejaj HTML ani BB Code. Adresy IP są rejestrowane. Maksymalnie 1500 znaków.

Szukaj
Subskrybuj:
RSSAtom

Kategorie

Chmura tagów

Archiwum